Welcome

Page 1

A kezdéshez minden játékos kiválaszt egy faj-különleges képesség kombinációt a térkép melletti oszlopba véletlenszerűen felhúzot 6 kombináció közül. A játékosok bármelyik még ott lévő kombinációt választhatják, viszont amíg a legfelső párosítás ingyenes, addig a lejjebb lévők lépcsőnként 1-1 plusz győzelmi pontunkba kerülnek. Tehát pl. ha a 3. sorban lévő repülő mágus kombinációt szeretnénk megszerezni, akkor 2 győzelmi pontot kell kifizetnünk érte, és ezzel a választásunkkal az előző kombinációkat 1-1 győzlemi ponttal értékesebbé tettük

Ha kiválasztásra kerül egy kombináció, akkor az alatta lévők eggyel feljebb kerülnek és egy új kombináció lát napvilágot. Azok a játékosok, akik olyan kombinációt választanak, melyekre győzlemi pontok kerültek, a kombinációval együtt azokat is megkapják és meg is tartják!

Page 2

Small World 2-5 játékos részére biztosít játékteret 4 különféle térképen - külön térkép a 4 különböző variációjú játékos kombinációhoz. Minden térképen található körjelző, mely 8 és 10 kör között mozog.

Page 3

Az első körben, illetve mindig, amikor új faj lép be Small World területére, a határ területekről kell indulnia. EZek a területek azok, melyek a játéktábla szélén találhatóak, illetve olyan tengerrel szomszédos a partjuk, mely tenger a tábla szélável határos. A félszerzetek ("halflings") különleges képessége, hogy ők bármely területről kezdhetnek, nemcsak a határvidékről.

Amikor fajunk már a térképen van, akkor bármely szomszédos mezőt elfogalhatjuk, feltéve, hogy megfelelő mennyiségű csapat jelzővel rendelkezünk..

Page 4

Amikor egy adott területet meg akarunk hódítani, akkor legalább 2 csapat jelzővel kell rendelkeznünk, plusz 1-1 jelzővel az alábbiak után: táborhely, erőd, hegy, troll barlang; plusz minden egyes az adott területen található törzsi vagy ellenfél jelzője után. Gyakran a faji és a különleges képességek előnyt adnak a területek meghódításához, lehetővé téve, hogy kevesebb jelző felhasználásval szerezzük meg őket.

A legyőzött fajnak a területen lévő tokenjeiből 1-et félreteszünk (ez nem játszik többet a játék folyamán), a többi jelzőjét visszakapja és újra bevetheti őket.

Page 5

Amikor a játékos hódításai az adott körre befejeződtek, akkor újrarendezheti csapatait, egyik területéről más, akár nem közvetlens szomszédos saját területére átcsoportosítva erőit, egészen addig amíg legalább 1 jelzője marad az általa birtokolt területeken.

Page 6

Körének végén a játékos minden általa birtokolt területért 1 győzelmi pontot kap a tartalékból, akár aktív, akár hanyatló a civilizációja, vagy ha van mindenkettő, akkor mindekettő után. Ezen felül plusz győzelmi pontokat szerzhetünk a faji illetve különleges képesséin révén..