A keresztény és muzulmán seregek küzdelme évszázadokig meghatározó fejezeteit jelentették a középkor véres történetének. Ennek állít emléket Pierrot különleges társasjátéka, amelyben a két fél a török, illetve a magyar csapatokat irányítja a játéktábla moduláris kialakításának köszönhetően különböző szcenáriókban, amiből a játékszabályban négy szerepel: az 1593-as székesfehérvári, az 1660-as szászfenesi, az 1664-es szentgotthárdi, és az 1687-es nagyharsányi csata.
Ugyanúgy különböző képességekkel rendelkező csapatokat irányítunk, de ezeket fejleszteni tudjuk, és a terepelemek is fontos szerepet játszanak a csaták során. A két (vagy négy) parancsnok kártyák és erőkockák lehelyezésével titkosan ad utasításokat a korabeli seregtípusoknak, majd a paraván felemelése után felváltva hajtják végre a különféle akciókat. A csapatok összetétele mindkét oldalon ugyanaz: standard gyalogság, lándzsások (pikások), muskétások, könnyű és nehéz (vértes) lovasság, illetve tüzérség, de rajtunk múlik melyik egységeket kezdjük fejleszteni. Összesen 36 darab parancskártyával a legváltozatosabb parancsokat adhatjuk ki saját egységekeinknek. Az izgalmas összecsapás sokféle játékelemet ötvözve alkot egy olyan egyedi játékot, amelyhez hasonló nem készült korábban, és ahol a szerencsének egyáltalán nincs szerepe.
Tartalma:
– játéktér keret,
– 36 kétoldalas, nagy tereplapka,
– 12 kétoldalas híd és sánc lapka,
– 24 kétoldalas folyószakasz,
– 4 paraván,
– 2×33 fakorong matricákkal,
– 4×6 kétoldalas seregkártya,
– 4×36 parancskártya,
– 2×14 fa erőkocka,
– 2×8 kimerültségjelző,
– 2×6 pontjelölő gyűrű,
– játékszabály.